Krácení úhrady servisu

Dobrý den,

byla jsem účastníkem dopravní nehody, a to jako poškozená. Autorizovaný servis, kde bylo auto opraveno, nedostal od pojišťovny viníka zaplaceny všechny náklady, ty požadoval od nás s tím, že nám je uhradí viník.

Je to pravda?

 

Odpověď:

Dobrý den,
pojišťovna krátila pravděpodobně úhradu servisu o tzv. amortizaci. Jedná se o určité zhodnocení vozu, ke kterému dochází tím, že auto není nové, avšak při opravě jsou do něj namontovány nové díly.
Rozdíl, který budete muset uhradit můžete vymáhat jako po pojišťovně, tak po viníkovi. Osobně doporučuji první variantu, je to jednodušší a máte záruku, že v případě úspěchu Vám pojišťovna zaplatí.
Na doplatek rozdílu budete mít nárok, pokud se Vám podaří prokázat, že hodnota auta před nehodou a po nehodě se díky novým dílům nezvýšila (záleží vždy na rozsahu opravy a stáří auta, nehodou se hodnota auta naopak snižuje). Je možno nechat si zhotovit znalecký posudek, ve kterém znalec uvede, jaká byla cena auta a jaká je nyní.